سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

 

وکیل در اصفهان

آیا ساختارهاى لازم و کافى براى تأسیس یک مرکز مالى بین المللى در کشورمان وجود دارند؟

اگر بخواهیم منطقه جغرافیایى خاصى را به عنوان مرکز مالى ایران در نظر بگیریم و بخواهیم افتتاح شعبه توسط نهادهاى مالى خارجى را در این محل تشویق کنیم، آن گاه ممکن است لازم باشد که قانونى در مجلس شوراى اسلامى به تصویب برسد تا مزی تهایى از جمله معافی تهاى مالیاتى، معافیت از برخى عوارض شهرى و گمرکى و تسهیل دریافت روادید براى کارکنان شاغل در این شعب به صورت قانونى برقرار شوند. همچنین در صورتى که بخواهیم مرکز مالى ایران به عنوان میانجى یا داور در حل و فصل اختلافات بین سرمای ه گذاران و نهادهاى مالى خارجى و نهادها و اشخاص ایرانى عمل کند، باز هم نیازمند وضع قانون در این زمینه هستیم. همچنین براى این که نهادهاى مالى ایرانى به عضویت در این مرکز مالى تشویق شوند، ممکن است نیازمند وضع قانون براى تعریف برخى مزی تهاى عضویت در این مرکز باشیم. از طرف دیگر، یکى از کارکردهاى این مرکز آن است که مشکلات سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى و هماهنگى با دستگا ههاى دولتى و عمومى (نظیر شهردار ىها) را پیگیرى و حل و فصل کند.

خدمات مالیاتی در اصفهان

بنابراین براى تسریع و تسهیل حل و فصل امورى که مرکز مالى پیگیرى م ىکند، نیاز به وضع قانون داریم. به همین دلیل ضرورى است که دستگا ههاى دولتى و عمومى مربوطه با این مرکز همکارى لازم را داشته باشند و نمایندگانى را براى حل و فصل امور مربوط به سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى و شرکت در جلسات هماهنگى اختصاص دهند و به سؤالات این مرکز و پیگیر ىهاى آن پاسخ دهند و حتى براى جذب بیشتر سرمایه گذار خارجى، امور ارجاعى از طرف این مرکز را در اولویت رسیدگى قرار دهند. البته لازم نیست که قوانین متعدد به تصویب برسند، بلکه تنظیم یک قانون که همه امور پیش گفته را در برداشته باشد کفایت م ىکند. البته شروع به فعالیت مرکز مالى ایران منوط به تصویب این قانون نیست، بلکه این مرکز م ىتواند تأسیس شده و فعالیت خود را در زمین ههایى که نیازمند قانون نیستند، شروع کند. به هر حال مسلماً تصویب یک قانون همه جانبه در این زمینه م ىتواند اثر تشکیل چنین مرکزى براى جذب سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى را چندین برابر کند.

خدمات حسابداری در اصفهان

: به طور کلى و از لحاظ قانونى شرح وظایف چنین مرکزى در ساختار اقتصادى و مالى کشور چیست؟

در قانون، مرکز مالى ایران پی شبینى نشده است، بنابراین نم ىتوان شرح وظایف قانونى این مرکز را مطرح کرد. هدف از تأسیس مرکز مالى در سایر کشورها، کمک به جذب سرمای ه گذارى خارجى در بازارهاى مالى کشور متبوع و توسعه بازارهاى مالى از طریق تشویق فعالیت نهادهاى مالى معتبر و بی نالمللى در بازار مالى آن کشور است. از دیدگاه این کشورها، فعالیت نهادهاى مالى خارجى و بی نالمللى در کشور متبوعشان، باعث انتقال دانش مالى و افزایش رقابت و در نتیجه توسعه بازارهاى مالى آن کشور خواهد شد.

نقش اصلى مراکز مالى، تسهیل سرمای ه گذارى خارجى و تسهیل فعالیت نهادهاى مالى خارجى در بازارهاى مالى است. بدین منظور، مرکز مالى سرمای ه گذاران و نهادهاى مالى خارجى را در خصوص قوانین و مقررات و مسؤولی تها و وظایف نهادهاى دولتى و عمومى در اعطاى مجوزها و نظار تها و حدود اختیارات آنها، راهنمایى م ىکند. این مراکز، آمارها و اطلاعات اقتصادى، اجتماعى، فرهنگى و سیاسى کشور را جم ع آورى کرده و در صورتى که این اطلاعات به زبان محلى باشند، آنها را به زبا نهاى دیگر ترجمه مىکنند و در اختیار سرمای ه گذاران و نهادهاى مالى خارجى قرار م ىدهند. حتى ممکن است این اطلاعات را پردازش کنند و گزارشهاى تحلیلى به زبانهاى دیگر تهیه کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهند. مراکز مالى براى جلب نظر سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى با آنها مذاکره مىکنند.

آنها بروشورهاى تبلیغاتى تهیه و منتشر میکنند و همایش ها و سمینارهایى در سطح بین المللى یا کشورهاى هدف یا براى اشخاص و نهادهایى خاص برگزار مىکنند. مراکز مالى، نهادهاى مالى محلى، خارجى و بی نالمللى را به عنوان عضو خود مىپذیرند و خدماتى خاص به آنها ارایه م ىدهند. برای مثال هماهنگى برگزارى جلسات مشترک را بین اعضاى خود با یکدیگر یا با دیگر نهادهاى غیرعضو به عهده م ىگیرند و به عنوان یک مجراى ارتباطى بین اعضا عمل م ىکنند. آنها قابلی تها، محصولات و خدمات اعضاى خود را به دیگر اعضا و به سایر اشخاص علاق همند معرفى م ىکنند. به عنوان نمونه یک سرمایه گذار خارجى ممکن است نیازمند مشاوره در زمین ههاى سرمایه گذارى یا حقوقى باشد. در این صورت مرکز مالى م ىتواند برخی اعضاى خود را که در این زمینه فعالیت دارند، به سرمای ه گذار خارجى معرفى کرده و زمینه ملاقات و ارتباط آنها با یکدیگر را فراهم آورد.

تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان

مراکز مالى حتى مشاوره هایى در سطح عمومى به اعضا و سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى ارایه م ىدهند و براى مشاور ههاى تخصصى و عمیق، نهادهاى متخصص را معرفى م ىکنند. مراکز مالى براى اطمینان از کیفیت کار اعضا و رعایت استانداردهاى حرف هاى و اخلاقى توسط آنها، بر اعضاى خود نظارت کرده و مقررات انضباطى وضع و اجرا م ىکنند. مراکز مالى معمولاً محل فیزیکى دفاتر کار را براى نهادهاى مالى خارجى که به فعالیت در کشور مورد نظر علاق همند م ىشوند، فراهم م ىکنند و عملیات پشتیبانى این دفاتر از قبیل تهیه ملزومات لازم، برقرارى خدمات شهرى و تأمین نیروى انسانى را به عهده م ىگیرند. یک مرکز مالى، رفع مشکلات و موانع سرمای هگذارى و فعالیت سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى را در کشور پیگیرى مىکند و گاهى به عنوان وکیل آنها به ادارات دولتى و عمومى مراجعه و از طرف آنها درخواستها و اطلاعات لازم را ارایه و امور مربوطه (از قبیل دریافت مجوزهاى لازم) را دنبال مىکند.

اگر براى فعالیت سرمایه گذار یا نهاد مالى خارجى در کشور، لازم باشد که بین ادارات و دستگا ههاى مختلف هماهنگى به وجود آید، مرکز مالى نقش هماهنگ کننده را به عهده خواهد گرفت. به عبارت دیگر، مرکز مالى حکم پنجره واحد را دارد و سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى صرفاً با این مرکز در ارتبا طاند. حتى مرکز مالى م ىتواند به عنوان وکیل سرمایه گذار یا نهاد مالى خارجى در دعاوى له یا علیه وى عمل کند. علاوه بر اینها، مراکز مالى در زمینه اختلافات ناشى از سرمایه گذارى و فعالیت سرمایه گذاران و نهادهاى مالى خارجى در کشور متبوع، وارد عمل شده و سعى مىکنند این اختلافات را به منصفانه ترین شیوه ممکن حل و فصل کنند.

با آمدن کوید 19 خیلی چیزها تغییر کرد که یکی از آنها تشکیل کلاس ریاضی آنلاین بود. در کلاس ریاضی آنلاین معلم و شاگرد از هم دور هستند، گاهی بین آنها کیلومتر ها فاصله است و گاهی چند کوچه بین شاگردان و معلم ریاضی آنلاین فاصله است.کلاس ریاضی آنلاین فرصتی به وجود آورد تا تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان به شکل دیگری نیز خود را نشان دهد . زمان زیادی از آغاز پاندمی نگذشته بود که کلاس درس آنلاین در همه مقاطع شروع به فعالیت کردند . کلاس آنلاین ریاضی پنجم و ششم ،کلاس آنلاین ریاضی هفتم ،هشتم و نهم با سختی های زیادی تشکیل شدند و اکولرن مفتخر است به رفع اشکال ریاضی آنلاین دانش آموزان شهرهای اصفهان، تهران ،تبریز،بناب،کاشان ،عسلویه و .... کلاس آنلاین ریاضی فضایی را برای معلم ریاضی آنلاین به وجود آورد که فراتر از شهر و کشور خود با دانش آموزان دنیا در ارتباط باشد و اکولرن با تشکیل کلاس رفع اشکال ریاضی به صورت غیر حضوری توانست فراتر از فاصله ها حرکت کند و دنیا را از پشت رایانه به تماشا نشیند.

معلمان دلسوز اکولرن کلاس ریاضی آنلاین را به صورت تخصصی با استفاده از اپلیکیشن های موجود به خوبی برگزار می کنند و نتایج به دست آمده ،نتایج درخشانی است. معلم ریاضی آنلاین هزینه بیشتری به دلیل مصرف اینترنت از دانش آموزان درخواست نمی کند. تدریس ریاضی دبیرستان آنلاین نسبت به مقاطع دیگر تمرین بیشتری نیاز دارد و همکاری معلم و دانش آموز نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان دارد.

حسابدار در اصفهان