سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

سیستم برق و الکترونیک دستگاه
 شرح قطعات داخل تابلو و کارکرد آنها
قبل از تشریح قطعات داخل تابلو برق لازم است که با این قطعات آشنا شویم؛
1- کنتاکتورها: کنتاکتورها کلیدهای مغناطیسی هستند که در انواع یک، دو و چهار قطبی ساخته و به بازار عرضه شده اند. کنتاکتورها دارای تیغه هائی هستند که جهت مدار فرمان و مقدار قدرت از آنها استفاده می شود و دارای یک بویین یا سیم پیچ بوده که با مغناطیسی شدن کنتاکتور عمل می کند. بر روی کنتاکتورها می توان تایمر و تیغه های فرمان کمکی نیز نصب نمود.

تعمیر کولر گازی
2- بی متالها: کلید های حرارتی هستند که در صورت کشیدن آمپر اضافی و یا دو فاز شدن مدار فرمان را قطع می کند و لامپ سیگنال نشان دهنده عمل کردن بی مثال روشن می شود و کنتاکتوری که بی متال آن عمل کرده است، قطع می شود.
3- رله ها: رله ها همانند کنتاکتورها دارای تیغه و بویین هستند با این تفاوت که در مدارهای فرمان از آنها استفاده می شود.
PLC: در گذشته هر دستگاه تولیدی مجهز به کنترل الکترونیکی، نیاز به کنترل کننده مخصوص به خود داشت. مثلا 15 دستگاه تولیدی مجزا، نیاز به 15 کنترل کننده مجزا داشت. امروزه می توان با استفاده از یک نمونه PLC هر یک از آن 15 دستگاه را کنترل کرد.
علاوه بر آن ممکن است به کمتر از 15 کنترل کننده PLC نیاز داشته باشید زیرا PLC به آسانی می تواند چندین دستگاه را کنترل کند. هر یک از این دستگاه های کنترل شده با PLC برنامه مخصوص به خود را دارند.

تعمیر چیلر جذبی در تهران

تعمیرکار تاسیسات موتور خانه در تهران


برخی از مزایای PLC ها عبارت اند از: اعمال تغییرات و تصحیح خطاها، تعداد بسیار زیاد کنتاکتها، هزینه کمتر، اجرای آزمایشی نظارت عینی، سرعت عمل، قابلیت، اطمینان و نگهداری، امنیت، سهولت تغییرات با برنامه نویسی مجدد، عملکرد ایمن در مقابل اشتباه.
حال به تشریح قطعات داخل تابلو می پرازیم؛
در داخل تابلو R1 مربوط به فلوسوئیچ آب برج و رله R2 مربوط به فلوسوئیچ چیلد می باشد. در اینجا قطع شدن رله R1 نشانگر خطا در جریان آب برج و قطع شدن رله R2 نشانگر خطا