سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

گروه اجرای کفسازی بتنی  پالیش بتن  با کیفیت استاندارد و تضمین شده، با بهره گیری از بهترین فوم شیمیایی موجود در بازار، توسط کادری مجرب و تحت نظارت مهندسین با سابقه، با بیش از پنج سال تجربه موفق در زمینه اجرای کف سازی بتنی ، آماده ارائه خدمات کف سازی بتنی پارکینگ های طبقاتی و سوله و کارخانه و شیب بندی پشت بام در سرتاسر ایران به سازندگان محترم پروژه های تجاری و مسکونی می باشد.

http://polishbeton.ir/wp-content/uploads/2018/03/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%DB%B0%DB%B2-%DB%B2%DB%B7_%DB%B2%DB%B3-%DB%B2%DB%B3-%DB%B1%DB%B1.jpg

 برای مشاوره و استعلام قیمت کف سازی بتنی با شماره  09133296722  تماس بگیرید

 

کف سازی بتنی صنعتی    کف سازی بتنی سوله     کفسازی بتنی پارکینگ

آرملات    اجرای آرملات    بتن سخت    بتن اکسپوز     بتن منقش


تنوع مصارف منسوجات بی بافت

منسوجات یکبار مصرف

پوشش های متنوع یکبار مصرف ، مدرن و امروزی

دستگاه مبل شویی صنعتی

دستگاه مبل شویی و موکت شویی

دستگاه مبل شویی دریلی

 

امروزه تولید منسوجات بی بافت به صورت چشمگیری مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. به خصوص در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین و کشور های اروپایی میزان تولید آن به سرعت در حال افزایش می­باشد.

سفارش محصول: 09131186830

 



محمد که از صحرا برگشت دل توی دلش نبود که باز هم می تواند «ژیکال» را ببیند یا نه. پیغام داده بودند که حال زنش خوب نیست. این بود که برادرش جای او ایستاد تا محمد به روستا برگردد. چوپان بود. 800 راس گوسفند زنده  را 9 ماه آزگار در کوه و صحرا می چراند. یک روز در ماه می توانست پایین بیاید و خانواده اش را ببیند. حالا15 روز نشده آمده بود ببیند چه بر سر زنش آمده. پاییز بود و باران سیل آسا امان نمی داد. در خانه را که باز کرد مادرش سراسیمه دوید طرفش که اهالی او را برده اند بیمارستان. ژیکال بعد از سه روز دل درد و تب و لرز شدید وقتی به بیمارستان پیرانشهر رسیده بود دکترها گفته بودند آپاندیسش پاره شده و باید عمل شود. آفتاب دیگر پشت کوه های کلالین پایین رفته بود. باد سردی که از قله کوه بلند شده بود محکم توی صورتش خورد. «دست خالی که نمی شود. ماندم تا با پول بروم.» این را مادر محمد گفته بود. معلوم نبود قطره های باران بود یا اشک: اما قطره قطره از روی گونه اش سر می خوردند پایین... .
     داستان کولبری محمد از همینجا شروع شد. درست از همان لحظه ای که این جیب و آن جیب کرده و دیده بود که لنگ یک و نیم میلیون تومان بیمارستان است. ناچار سراغ «هورامان» رفته بود: یکی از واسطه های میان کولبران و صاحب بارها. کسی که به ازای هر کولبر با کارت کولبری 10 هزارتومان و برای کولبران غیرقانونی 25 هزارتومان از صاحب بار می گیرد تا با آنها بار او را از مرز رد کند. مثلا200 هزار تومان برای بیست کولبر مجوزدار. این طوری نه کولبران رنگ صاحب بار را می بینند و نه صاحب بار آفتاب و مهتاب را. بار که به مقصد رسید صاحب بار بارش را می گیرد و کولبران هم پول شان را: بدون آنکه هیچ وقت همدیگر را دیده باشند. واسطه هم که سود خودش را می برد. این وسط کسی که سرش بی کلاه می ماند کولبر است به خصوص آنها که کارت کولبری ندارند.
     هورامان با کلی اما و اگر پول را به محمد داده بود: اما همانجا برایش روشن کرد که در ازای آن باید کولبری کند. توضیح داد که بسته به وزن هر بار بین 70 تا 150 هزار تومان گیرش می آید. هورامان گفت: «کاک محمد تو قد بلند و چهارشانه ای: جوانی زورت زیاد است. حتما می توانی 200 کیلو بار را هم برداری. اما من برای شروع بار 35 کیلویی به تو می دهم. یک روز هم در راهی... .»
     هر کلمه ای که از دهان هورامان به صورت محمد پرتاب می شد خاطرات برادرش را در ذهنش زنده می کرد. 9 سال پیش وقتی که هنوز دانش آموز بود می خواست کولبری کند که با شلیک مرزبان ها به ته دره پرت شده بود. آنقدر دره عمیق بود و صعب العبور که حتی از خیر جنازه اش هم گذشته بودند. برادرش 15 سال بیشتر نداشت که جوانمرگ شد. محمد در مخمصه بدی افتاده بود. آنقدر می دانست که 35 کیلو بار و یک روز راه، یعنی بار غیرقانونی: یعنی احتمال شلیک مرزبان ها، احتمال انفجار مین های کمین کرده از دوران جنگ، یعنی احتمال معلولیت یا مرگ.
     بیشتر مردم روستای کلالین مثل همه روستاهای اطراف پیرانشهر و سردشت به چم و خم کولبری واردند. 80 درصد آنها کارشان فقط کولبری است. حالایا با مجوز یا بدون آن. اگر کارت کولبری داشته باشند بار سنگین تری را در مسافت کوتاه تری حدود 500 متر حمل می کنند. وزن بارها معمولا100 تا 150 کیلو است. بعضی ها 200 کیلو هم برمی دارند. برای حمل صد کیلو بار حدود 70 هزار تومان به هر کولبر می دهند. در منطقه پیرانشهر و سردشت نزدیک به 4 هزار کارت کولبری صادر شده و برای همین به هر کولبر معمولاهفته ای دو بار نوبت کولبری می رسد. این یعنی ماهی حدود 500 هزار تومان درآمد!
     اوضاع کولبران بدون مجوز هم از این بهتر نیست. مثلابرای 35 کیلو باری که محمد باید حمل می کرد 70 هزار تومان گیرش می آمد. درست است که بارهای غیرقانونی مثل سیگار، جارو برقی، دستکش و... سبک تر هستند اما کولبر باید مسافت بیشتری طی کند. معمولا30 تا 40 کیلومتر. آن هم مسیرهای سخت کوهستانی که تازه اگر شانس بیاورند و گیر ماموران مرزبانی یا مین های تخریب نشده زمان جنگ نیفتند و حمله گرگ ها و سقوط ناگهانی بهمن به آنها امان بدهد بعد از حدود 20 تا 30 ساعت پیاده روی به مقصد می رسند. کولبری های غیرمجاز را بیشتر دانش آموزان دبیرستانی انجام می دهند. زورشان کمتر است اما در عوض فرزترند. سر پربادتری هم دارند. تابستان که می شود پیچ و خم های کوهستانی مرز در قرق آنهاست.
     محمد با خودش دو دو تا چهارتا کرد. چاره ای نبود. یک قران هم نداشت. پول را گرفت و مادرش را در بیمارستان گذاشت و خودش ساعت 4 بعدازظهر به همراه سی نفر دیگر راه افتاد. بارشان پوشاک قاچاق بود. بعد از 18 ساعت پیاده روی 12 ظهر روز بعد رسیدند. حالایک سال و نیم از آن روز گذشته. محمد بدهی اش را داده اما به خاطر کولبری های وقت و بی وقت کار چوپانی را (که برای 9 ماه کار شبانه روزی در کوه و صحرا 9 میلیون درآمد داشت)، از دست داده است. فقط کولبری می کند و گه گاه اگر شانس بیاورد می تواند کار ساختمانی هم انجام دهد.
    «زوران» شیار در هم پیچیده کوه های «کهنه لاهیجان» را نشان می دهد. یکی از همان مسیرهای غیرقانونی کولبری که حالادر مه و برف گم شده است. جثه درشتی دارد اما 17 سالش بیشتر نیست. دانش آموز است و چون سربازی نرفته کارت کولبری هم ندارد. اغلب اگر بار سیگار در کار باشد داوطلب حملش می شود. خیلی وقت نیست که کولبری را شروع کرده اما در همین مدت یاد گرفته که حمل سیگار به نسبت پوشاک یا بقیه بارها با وزن یکسان آسان تر است. پول بیشتری هم دارد. برای 35 کیلو بار سیگار تا صد هزار تومان هم می دهند. برای اینکه به کمین مرزبان ها نخورد به همراه باقی کولبرها بیشتر مسیر را شب ها راه می روند. بین 20 تا 30 کیلومتر. هنوز حرفش تمام نشده که یک باره پشت سرش بهمن فرو می ریزد. صدای آوار برف برای لحظه ای همه جا را ساکت می کند. حجم برف آنقدر زیاد نیست اما آنقدر هست که مسیر رودخانه پایین دست خودش را مسدود کند. زوران گفت: «این بهمن آنقدر نیست که ما را بکشد اما ممکن است باعث شود تعادل مان بهم بخورد و از آن ارتفاع جایی پرت شویم. خودم یک بار گرفتار بهمن شده ام. اما نجات پیدا کردم. همین چند وقت پیش با ده کولبر دیگر بودم: چند دقیقه ای بارها را کنار گذاشته و استراحت می کردیم. من از آنها فاصله گرفته بودم که بهمن آمد. اول صدایش را شنیدم. بلافاصله با شال کل صورتم را بستم که برف در دهانم پر نشود و خفه نشوم. شانس آوردم: که هم بهمن سنگینی نبود و هم صخره ای در نزدیکی بود که زیر آن پناه گرفتم. بعد هم بقیه کولبرها به کمکم آمدند.»
     کولبری نه سن و سال می شناسد و نه مدرک تحصیلی: عثمان جلالی تا قبل از آنکه مغازه اش زیان بدهد و بعد ورشکست شود، سمت کولبری نیامده بود. 21 ساله است هم کارت کولبری دارد و هم دانشجو است و درس می خواند: دانشجوی آمار. کم و بیش اگر بتواند کارهای دانشجویی هم انجام می دهد اما منبع اصلی درآمدش کولبری است. بارهایی که می آورد معمولاوزنی حدود 150 کیلو دارند. چون اگر باری کمتر از این بردارد کمتر از 60 یا 70 هزار تومان هم گیرش می اید. مثل آن دفعه ای که در نوبت باربری اش از شانس او بارش لاستیک بود: هر حلقه لاستیک را 5 هزار تومان با او طی کردند که سرجمع 10 حلقه لاستیک آورد و 50 هزارتومان گرفت. این طوری است که درآمد او از کولبری از 50 هزار تومان تا حداکثر 150 هزار تومان در هفته بیشتر نیست. اما دلمشغولی عثمان بیشتر از اینکه درآمد پایینش باشد، مخاطرات این کار است: «در هفته دست کم دو حادثه برای کولبران اتفاق می افتاد. از یک زخم نسبتا سطحی تا شکستگی های وخیم. خودم یک بار دیدم که چطور «پشتیوان» کولبر 70 ساله پایش پیچ خورد و با باری که داشت چند بار ملق زد. وقتی بالای سرش رسیدیم استخوان لگنش زده بود بیرون. درد امانش را بریده بود. اورژانس آمد و به بیمارستان رفت. حالاچند پلاتین در پایش گذاشته اند و دیگر نمی تواند کار کند.»مثل «پشتیوان» در آن منطقه کم نیستند. «اسماعیل امام» 5 ماه است که خانه نشین شده: از مهرماه که پایش روی یک تخته سنگ سر خورد و با بار 120 کیلویی روی پشتش روی زمین افتاد. لب مرز تمرچین، دو قدم دیگر مانده به این سوی مرز بار آنچنان روی کمرش آمد که دو مهره کمرش را شکست. شانس آورده بود که مجوز داشت و اورژانس خودش را رسانده بود. اسماعیل 34 ساله است و 10 سال است که کارش کولبری است اما هیچ وقت بیمه نبوده و نیست. تنها یک بیمه روستایی دارد که با آن هزینه های درمانش نزدیک به 4 میلیون شده است. در کمرش پلاتین گذاشته اند و دیگر نمی تواند بیشتراز 5 کیلو بار را بلند کند. چهار میلیون را قرض کرده اند و هزینه های خورد و خوراک و زندگی خانواده چهارنفره اش را هم فامیل و اهالی روستا می پردازند.
    کلالین، کهنه لاهیجان، موکریان و... ده ها روستای دیگر در منطقه مرزی پیرانشهر و سردشت پر از دختران و پسران زیباست. قد بلند و چهارشانه با چشم های اغلب سبز و قشنگ و پوست سرخ و سفید و لبخندی مهربان. شاید اگر دست روزگار آنها را در منطقه ای پر از محرومیت قرار نمی داد با این همه زیبایی دست کم سوپراستارهای بزرگی برای خودشان می شدند. اما اغلب آنها برای لقمه ای نان، کولبر متولد می شوند و کولبر می میرند.
   


دو کولبر روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در ارتفاعات مرزی پیرانشهر و به خاطر شلیک گلوله کشته شدند. یک کولبر به نام محمد مسائلی فرد معروف به دابران از اهالی روستای دابران سردشت که مدت 22 سال ساکن پیرانشهر است جانش را از دست داد و در حادثه دیگری نیز یک کولبر به نام سیروان عزیزی بر اثر شلیک کشته شد.
   


 

کانال با آدرس t.me/ichhto


    
    رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «کانال تلگرامی «نوروز کجا بریم؟» به همت این مرکز راه اندازی شده است.»
    به گزارش میراث آریا، روح الله مهدی نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اعلام این خبر افزود: «این کانال با هدف معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف کشور رونمایی شده است و علاقه مندان با عضویت در این کانال می توانند برای سفرهای نوروزی خود برنامه ریزی کنند.»
    او با بیان اینکه این کانال با آدرس t.me/ichhtoدر اختیار علاقه مندان قرارگرفته، افزود: «کانال تلگرامی «نوروز کجا بریم؟» یک کانال جامع اطلاع رسانی است که در این کانال جاذبه های گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی و نقاط دیدنی استان های مختلف به علاقه مندان به سفر و گردشگری معرفی می شود.»
    مهدی نژاد با بیان اینکه توزیع سفر و کیفی سازی آن یکی از مهم ترین اهدافی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال می کند تصریح کرد: «تعریف مقاصد جدید گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری در کنار آداب، رسوم و فرهنگ های دوست داشتنی اقوام مختلف ایران زمین در این کانال تلگرامی مورد توجه قرار گرفته است.» او افزود: «ایران دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است و داشته های فرهنگی تاریخی بسیاری داریم که معرفی شایسته آنها می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با این داشته های زیبای فرهنگی تاریخی شود و به رونق گردشگری در کشور کمک کند.»
    تا چند وقت بعد از عمل بینی باید چسب زد نی نی سایت

اجاره آپارتمان مبله در تهران

    تخفیف 40 درصدی هتل ها و میهمانپذیرها برای مسافران تهران
    رئیس اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های تهران گفت: در ایام عید نوروز هیچ افزایش قیمتی به صورت رسمی ابلاغ نشده و هتل ها و هتل آپارتمان ها در این ایام برای گردشگران ایرانی و خارجی تخفیف 40درصدی و برای فرهنگیان تخفیف 50درصدی را لحاظ کرده اند. محمدعلی فرخ مهر اظهار کرد: ظرفیت پذیرش میهمان از سوی هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و مسافرخانه های تهران در مجموع 25 هزار نفر است که به طور میانگین در ایام عید تنها 35 تا 40 درصد از این ظرفیت از سوی مسافران استفاده می شود.
    وی درباره قیمت گذاری نرخ اقامت در هتل ها و محل های اقامتی گفت: هر ساله قیمت گذاری اماکن اقامتی در شورایی متشکل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اتحادیه تعیین می شود که عموماً نظر بخش خصوصی در این قیمت گذاری مورد توجه قرار می گیرد.
    رئیس اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های تهران یادآور شد: در حال حاضر قیمت های ارائه شده از سوی اماکن اقامتی، کاملاً رقابتی است و بخش خصوصی بر این عقیده است که با توجه به کاهش قدرت خرید عموم مردم، هزینه اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها باید کاهش یابد. فرخ مهر بیان کرد: دولت با استفاده از بسته های حمایتی همچون کاهش مالیات و بیمه اماکن اقامتی می تواند به کاهش هزینه اقامت مسافران در شهر تهران کمک شایانی کند. او گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران برنامه های متنوعی را برای شهر تهران در نظر گرفته اند که شرایط مناسبی را برای اقامت و گذراندن وقت در شهر تهران ایجاد کرده است.
    
    80 درصد میهمانپذیرها خالی است
    همچنین شاهرخ محمدزاده - رئیس اتحادیه میهمانپذیران به ایسنا، گفت: شهر تهران دارای 110 میهمانپذیر و 60 اقامتگاه با ظرفیت 2000 تختخواب است که در ایام تعطیلات عید نوروز فقط 10 تا 20 درصد از این ظرفیت استفاده می شود. او افزود: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام تعطیلات عید نوروز تخفیف 40 درصدی برای عموم افراد و 50 درصدی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
   

فروشگاه محصولات ساختمانی

نوشته‌های تازه


آمارها نشان می دهد آبگرمکن های گازی بخصوص انواع دیواری آن اگر در مکان مناسب و به شیوه صحیح نصب نشود می تواند ازجمله خطرناک ترین وسایل گازسوز باشد. گزارش ها حاکی از این است که نصب آبگرمکن در حمام بیشترین مرگ و میر را به همراه داشته است. در نتیجه توجه به نکات ایمنی و حفاظتی هنگام نصب و استفاده از این دستگاه موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

برخی افراد بر این باورند گازگرفتگی با آبگرمکن در صورتی اتفاق می افتد که دستگاه خراب و دچار نشتی گاز باشد در صورتی که مسمومیت تنفسی و خفگی ناشی از این دستگاه علل مهم دیگری دارد تأسیسات حرارتی برودتی

 

تعمیر چیلر جذبی در تهران

تعمیرکار تاسیسات موتور خانه در تهران


    بیشتر بدانید...
    آبگرمکن های دیواری در مقایسه با آبگرمکن های زمینی نیاز به مصرف گاز بیشتری دارند و به دنبال آن اکسیژن موجود در فضا را بسرعت مصرف می کنند و اگر تهویه خوب نباشد، منجر به بدسوزی دستگاه و تولید گاز سمی CO می شود؛ بنابراین باید برای دستگاه های گازسوز بویژه آبگرمکن های دیواری راه های ورود هوا مهیا باشد.
    جایی که آبگرمکن نصب می شود باید لزوما دارای پنجره یا هواکش مناسب باشد و نصب این دستگاه در فضاهای غیرقابل تهویه همچون اتاق ها و زیرزمین هایی که در آن هوا جریان ندارد یا مکان های سربسته و انباشته از بخارات آب مثل حمام و توالت ممنوع است. بخارات آب منجر به کمبود اکسیژن و عملکرد نامناسب دستگاه و گاز گرفتگی و خفگی می شود.
    نصب آبگرمکن در محیط های باز که در مجاورت با وزش هوای سرد و منجر به عملکرد نامناسب آن می شود، توصیه نشده است.
    بهتر است وسایل گازسوز بخصوص آبگرمکن توسط کارشناسان مجرب نصب شود تا هر گونه ضوابط ایمنی استانداردهای ملی لوازم گازسوز در آن رعایت شود.
    نصب آبگرمکن در ساختمان هایی با متراژ کمتر از 50 مترمربع به دلیل فضای محدود و همچنین نصب این دستگاه در مغازه هایی که برای استراحت شبانه کارکنان استفاده می شود بسیار خطرناک گزارش شده است.
    محل نصب دستگاه باید نزدیک به دریچه دودکش بوده و پیلوت آبگرمکن قابل مشاهده باشد و از نصب آن در مکان هایی که سقف کوتاه و از جنس مواد قابل اشتعال چوبی و یونولیت و... است باید خودداری شود.
    آبگرمکن نباید در مجاورت وسایل گرما زا، مایعات قابل اشتعال و سیم و پریز برق نصب شود.
    قبل نصب آبگرمکن برای اطمینان از مکش دودکش، مجرا را با شعله کبریت یا آتش زدن کاغذ امتحان کنید تا متوجه عملکرد صحیح دودکش شوید.
    براساس نوع آبگرمکن، قطر دودکش آن متغیر خواهد بود. سعی کنید دودکش زانوها و طول افقی کمتری داشته و دارای کلاهک اچ باشد.
    هرگز از یک آبگرمکن برای دو طبقه استفاده نکنید. نصب آبگرمکن در محلی که دودکش به صورت شبکه ای در ساختمان اجرا شده و برای چند وسیله گازسوز دیگر استفاده می شود، ممنوع است.


سرویس و نگهداری تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

 


گوسفند زنده در تهران
دامپروری از زمانهای قدیم همواره یک رشته مهم کشاورزی و فعالیتی اقتصادی بوده
است. زیربخش دامپروری و پرورش طیور در کشاورزی ایران پس از زیربخش زراعت
مهمترین زیربخش به شمار می آید. این زیربخش در ارزش افزوده بخش کشاورزی همواره
روند روبه رشدی داشته به طوری که سهم آن در بخش کشاورزی بین 30 تا 35 درصد در
سالهای مختلف بوده است (وزارت جهادکشاورزی، 1385 ). همچنین در برنامه چهارم توسعه
افزایش تولید مواد پروتئینی دام و آبزیان در راستای اصلاح ساختار تغذیه به نحوی که سهم
سرانه پروتئین حیوانی در الگوی تغذیه به 29 گرم افزایش یابد، مورد توجه قرار گرفته است.
بنابراین از آنجا که 15 تا 20 درصد گوشت قرمز را پروتئین تشکیل میدهد، این کالا اهمیت
ویژهای در سبد غذایی خانوارها دارد (سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، 1383 ). به دلیل
عدم اعمال سیاست تنظیم بازار گوشت قرمز و نبود کنترل در بازارهای مصرف از سوی
نهادهای دولتی و حتی غیردولتی، بازار گوشت قرمز با نوسان قیمت و در برخی مواقع کمبود
این ماده پروتئینی روبه رو بوده است. بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز معلول رشد قیمت
قدرت بازار خرید دام ...
گوسفند زنده تهران
جهانی نهادههای تولید مانند جو و بخش دیگر ناشی از تنظیم اشتباه بازار داخلی و یا نظام
نادرست توزیع بوده است؛ مسائلی که باعث شده اند هم تولیدکننده و هم مصرفکننده آسیب
.( ببینند (وزارت جهاد کشاورزی، 1385
تمرکز بازار 1 یا چگونگی توزیع بازار بین بنگاههای مختلف دلالت بر آن دارد که چه
میزان از کل تولیدات بازار یک محصول معین در اختیار تعداد محدودی از بنگاههای بزرگ
است. برای اندازهگیری تمرکز در یک بازار و یا یک صنعت معین باید به تعداد بنگاهها و
اندازه نسبی آنها توجه داشت. هر چه تعداد بنگاههای یک صنعت کمتر باشد، آن صنعت
متمرکزتر، و هر چه بازار غیریکنواختتر بین بنگاهها تقسیم شده باشد، درجه تمرکز بیشتر
.(Davies, خواهد بود ( 1980
تحلیل تمرکز بازار زمینه مناسب برای درک بهتر ارتباط عناصر ساختاری و عملکردی
بازار را فراهم میآورد و با بررسی بازارها از این دیدگاه بهتر میتوان علل بروز رفتارهای
رقابتی و یا غیررقابتی را تشخیص داد. بنابراین ایجاد تمرکز در صنعت توسط واحدهای تولیدی
می تواند منجر به انحراف قیمت محصول تولیدی شود؛ به عبارت دیگر بر اثر افزایش تمرکز در
صنعت، محصول تولیدی با قیمت بالاتری در بازار عرضه میگردد که جهت انحراف قیمتی به
توانایی نسبی اثر قدرت بازار (در نتیجة ایجاد قیمتهای بالاتر) و اثر کارایی هزینه (هزینه تولید
بالاتر و یا کمتر) بستگی دارد. به دیگر سخن میتوان گفت افزایش تمرکز منجر به ایجاد دو
اثر قدرت بازار و کارایی هزینه میشود.
در ایران مطالعات کاربردی درخورتوجهی دربارة ساختار بازارها، سنجش درجه رقابت
و انحصار صورت گرفته است. برخی از این مطالعات به ارزیابی درجه رقابت و انحصار در
؛ بازارهای صادراتی پرداختهاند (مانند: حسینی، 1376 ؛ حسینی و پرمه، 1383 ؛ عزیزی، 1383
عبادی و شهیکی تاش، 1383 ) و برخی دیگر بازار داخلی (بخش صنعت کشور) را بررسی
کردهاند (مانند: خدادادکاشی، 1377 ؛ خدادادکاشی و دهقانی، 1384 ؛ ابونوری و سامانی پور،
1381 ؛ گرجی و ساداتیان، 1379 ؛ بخشی، 1382 ). در اکثر مطالعات صورت گرفته، به منظور
1. market concentration
اق تصاد کشاورزی و توسعه – سال شانزدهم، شماره 61
128
اندازهگیری تمرکز بازار در صنعت از روش نسبت تمرکز و شاخص هرفیندال استفاده شده
است. در این باره پیشرفتهای حاصل شده در زمینه سازمانهای صنعتی نیز به اقتصاددانان در
جهت اندازهگیری قدرت بازار در برخی از صنایع و بازارها کمک کرده است (رجوع شود به
24 و 26 ). در پارهای از مطالعات صورت گرفته، به منظور براورد دو جزء قدرت ، منابع 18
بازار (آثار قیمتی) و کارایی هزینه (آثار هزینهای)، از روش سازمان صنعتی تجربی نو 1 استفاده
شده است. به این منظور باید معادلات حاشیه قیمت-هزینه و تقاضای محصول فراوری شده و
یا عرضه نهاده اولیه ضروری (بسته به نوع رابطه حاشیه) به طور همزمان براورد شود (رجوع
20 تا 23 و 25 ). به هر روی مطالعات بسیار زیادی در زمینه اندازهگیری ، شود به منابع 17
قدرت بازار در صنایع مختلف صورت گرفته، اما اکثر این مطالعات در کشورهای توسعه یافته
و به خصوص آمریکا بوده و تنها تعداد بسیار اندکی از این مطالعات در کشورهای در حال
توسعه انجام شده است. مطالعات صورت گرفته در ایران نیز تنها مختص به بررسی ساختار
بازارها، سنجش درجه رقابت و انحصار در صنایع مختلف بوده است.
در بازار گوشت قرمز ایران انتقال نامتقارن قیمت بین تولیدکننده (سرمزرعه) و
خرده فروش وجود دارد (حسینی و قهرما نزاده، 1385 ). انتقال نامتقارن قیمت نه تنها به این
دلیل اهمیت دارد که ممکن است بر شکاف موجود در نظریههای اقتصادی دلالت کند، بلکه
وجود آن به عنوان شاهدی از نارسایی بازار، در اهداف سیاسی نیز مورد توجه است. انتقال
نامتقارن قیمت پدیدهای است که از رقابت ناقص ناشی میشود و این امر سبب تحمیل
بارهزینهای غیر منصفانه بر دوش مصرفکنندگان میگردد (حسینی و نیکوکار، 1385 ؛ حسینی
و دوراندیش، 1385 ). با توجه به اهمیت غذایی گوشت قرمز و همچنین بالا بودن قیمت آن در
بازارهای داخلی کشور نسبت به قیمت جهانی، به دلیل نبود بازار رقابتی و ایجاد تمرکز در این
صنعت توسط واحدهای تولیدی لازم است دلایل انحراف قیمتی آن معین گردد (نهاوندیان و
خدادادکاشی، 1379 ). بنابراین با توجه به شرایط مذکور احتمال آن میرود که کشتارگاههای
1. new empirical industrial organization
قدرت بازار خرید دام ...
129
دام کشور دارای قدرت بازار در بازار خرید دام زنده (نهادة اولیه خود) باشند. از این رو آزمون
قدرت بازار در بازار خرید دام زنده ضروری به نظر میرسد؛ چرا که ساختار رقابتی و یا
غیررقابتی در هر صنعت میتواند رفتار قیمتگذاری را تحت تأثیر زیادی قرار دهد. شفاف
ساختن رفتار قیمتگذاری در بازارهای خرید دام زنده میتواند سیاستهای اتخاذ شده توسط
دستاندرکاران بخش دولتی را در جهت حمایت دامداران به عنوان یک قشر آسیبپذیر،
تحت تأثیر قرار دهد. شماره مرکز فروش گوسفند شرق تهران می توانید با شماره مرکز گوسفند زنده شرق تهران تماس بگیرید و گوسفند زنده و سالم خود را تحویل بگیرید. به این صورت می توانید هم در هزینه های خوراک و خرید گوشت صرفه جویی کنید و هم بعد از ذبح پشم گوسفند را فروخته و به این صورت مقداری از هزینه های خرید را با تهیه دام زنده جبران کنید.
به دلیل زمانبر بودن محاسبه شاخص هرفیندال برای کشتارگاههای دام کل کشور،
مطالعه حاضر جهت تعیین ساختار بازارهای خرید دام زنده توسط کشتارگاههای گوسفند، گاو
و گوساله استان فارس صورت گرفته است. در واقع این مطالعه به دنبال بررسی قدرت بازار در
خرید نهاده اولیه و کارایی هزینه در کشتارگاههای دام استان فارس میباشد.
روش تحقیق
به منظور اندازهگیری قدرت بازار و کارایی هزینه در صنعت گوشت قرمز استان فارس
1383 جمعآوری گردید. برخی از - در مطالعه حاضر، دادههای آماری برای دوره 1356
متغیرهای موجود در این مطالعه به صورت مستقیم و برخی دیگر از طریق محاسبات آماری و
روشهای مختلف اقتصادسنجی براورد شدند. برای محاسبه شاخص هرفیندال، اطلاعات مربوط
به وزن لاشه دام کشتارشده در کشتارگاههای استان فارس طی دوره 1356 تا 1383 از سالنامه
آماری کشتار دام کشتارگاههای کشور (مرکز آمار ایران) جمعآوری شد. سپس شاخص
هرفیندال برای صنعت گوشت گوسفند، گاو و گوساله محاسبه گردید. قیمت دام زنده درب
دامداری و لاشه درب کشتارگاه گوسفند، گاو و گوساله استان فارس برای سال 1376 تا 1386
از شرکت پشتیبانی امور دام کل کشور و از سال 1371 تا 1384 برای کل کشور جمعآوری
شد. برای سالهای قبل از 1376 چون دادههای قیمت در دسترس نبود، از شاخصهای قیمتی دام
زنده درب دامداری و لاشه درب کشتارگاه گوسفند، گاو و گوساله (جمعآوری شده از بانک
مرکزی جمهوری اسلامی ایران) طی دوره 1356 تا 1385 استفاده و سپس با اطلاعات قیمتی
اق تصاد کشاورزی و توسعه – سال شانزدهم، شماره 61
130
موجود، قیمت دام زنده درب دامداری و لاشه درب کشتارگاه محاسبه شد. سایر اطلاعات
مورد استفاده در مطالعه از سایتهای مختلف آماری جمعآوری گردید.
در این مطالعه فرض شده است که واحدهای تولیدی (کشتار دام) کالای همگن
(گوشت گوسفند، گاو و گوساله) تولید می کنند. همچنین فناوری فراوری هر یک از واحدهای
تولیدی با نسبتهای ثابت بین نهاده ضروری (دام زنده) و محصول فراوری شده (گوشت قرمز)
مشخص میشود. این واحدها برای تولید، نیازمند نهاده های ضروری (دام زنده) و سایر نهاده های
واسطهای (نیروی کار، انر ژی و حمل ونقل) می باشند. نهادههای اخیر در بازارهای رقابتی
خریداری میشود و با نسبتهای متغیر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هر واحد محصول در
بازارهای رقابتی به فروش میرسد، اما الزاماً در بازار نهاده ضروری (دام زنده) قیمتپذیری
حاکم نیست (چون تنها بازار خرید نهاده ضروری را بررسی میکنیم، این فرض در نظر گرفته
شده است).
 قیمت خوراک دام (شامل یونجه خشک و ذرت) است. PC ، قیمت خرید دام زنده P
با توجه به اینکه قیمت خرید دام زنده و مقدار عرضه دام زنده در معادله 7 به طور
همزمان تعیین میشوند، لذا با براورد همزمان معادلات حاشیه و عرضه دام زنده میتوان اثر
قدرت بازار و کارایی هزینه را به دست آورد. در این مطالعه این معادلات به طور مجزا برای
گوشت گوسفند، گوشت گاو و گوساله براورد شدند. هدف از براورد معادلات، آزمون یک
فرضیه است. فرضیه مبین این امر میباشد که کشتارگاههای گوسفند، گاو و گوساله در بازار
خرید نهاده ضروری (دام زنده) قیمتپذیرند؛ به عبارت دیگر حاشیه معادل با هزینه فراوری
نهایی است و جزء اول که بیانگر وجود قدرت در بازار خرید نهاده اولیه است، برابر صفر
1 - اگر . باشد می = i
θ بنابراین، حاشیه عمدهفروشی معادل با هزینه فراوری ؛λ =- باشد، آنگاه 1
نهایی خواهد بود و این نتیجه حاصل میشود که هر یک از واحدها انتظار دارند که تغییر در
خرید نهاده ضروری توسط آنها به وسیله تغییر در خرید رقبایشان خنثی شود و بنابراین قیمت
نهاده ضروری تغییر نخواهد کرد. در صورتی که فرضیه بالا رد شود، این نتیجه حاصل میگردد
که واحدهای کشتار دام در بازار خرید نهاده اولیه قیمتپذیر نمیباشند.
نتایج و بحث
یکی از متغیرهای وارد شده در رابطه حاشیه عمده فروشی، شاخص هرفیندال است. این
شاخص میزان تمرکز را در بنگاههای اقتصادی (واحدهای کشتار دام ) اندازهگیری می کند . از
این رو شاخص هرفیندال برای واحدهای کشتار گوسفند، گاو و گوساله به طور مجزا محاسب ه
(جدول 1) و از نتایج آن در براورد معادلات استفاده گردید . نتایج محاسبه شاخص هرفیندال
برای واحدهای کشتار دام نشان می دهد که تمرکز بازار گوشت گوسفند، گاو و گوساله گرچه
نوسانهایی داشته ولی در مجموع در طی زمان با روندی کاهنده همراه بوده است . کاهش
تمرکز بازار گ وشت گوسفند، گاو و گوساله ناشی از کاهش سهم بازاری هر یک از واحدهای
تولیدی به دلیل افزایش تعداد واحدها در طول زمان میباشد.
قدرت بازار خرید دام ...
133
به منظور براورد توابع موجود در سیستم معادلات ، بنابه ضرورت ، از آزمونهای ایستایی،
همزمانی، هاسمن و قطری بودن استفاده شد . نتایج حاصل از آزمون ایستایی متغیرهای مورد
استفاده در مطالعه نشان می دهد که تمام متغیرها در سطح معنیداری 1 درصد ایس تا می باشند .
بعد از انجام آزمون همزمانی مشخص شد که جملات پسماند معادلات حاشیه عمده فروشی و
معادلات عرضه گوسفند، گاو و گوساله با هم همبسته اند، بنابراین دو رابطه به طور همزمان
براورد شدند . نتایج حاصل از آزمون هاسمن نیز نشان داد که اریب همزمانی در رابطه حاش یه
عمده فروشی گوشت گوسفند وجود ندارد . اما در معادلات حاشیه عمد ه فروشی گوشت گاو و
گوساله و عرضه گوسفند، گاو و گوساله اریب همزمانی وجود دارد . همچنین با توجه به نتایج
آزمون قطری بودن، معادلات حاشیه عمده فروشی و عرضه برای گوسفند، گاو و گوساله با
استفاده از روش حداقل مربعات سه مرحلهای براورد شدند.
نتایج براورد معادلات عمدهفروشی و عرضه گوسفند در جدول 2 آمده است.
برای معادله حاشیه عمده فروشی فرضیه وجود خودهمبستگی رد می شود، اما برای
برای معادله عرضه گوسفند زنده LM معادله عرضه نمی توان اظهار نظر کرد (از این رو آزمون
انجام شد که نتایج آن حاکی از نبود خودهمبستگی در این معادله است).
0 و علامت مثبت / معادل 437 ( η ) براساس براورد فوق، کشش قیمتی عرضة گوسفند
آن مبین همجهت بودن رابطه بین قیمت گوسفند و میزان عرضه آن است . توجیه اقتصادی
مسئله فوق این نکته را می رساند که هر گاه قیمت گوسفند 100 درصد تغییر کند، مقدار عرضه
( l 43 درصد تغییر خواهد کرد . کشش عرضه نسبت به قیمت خوراک دام ( 1 / گوسفند حدود 7
-0/585 است . علامت این پارامتر مبین این مسئله می باشد که با اف زایش قیمت یونجه خشک،
عرضه گوسفند کاهش می یابد، زیرا افزایش قیمت عوامل تولید، در صورت ثابت بودن سایر
شرایط، موجب افزایش هزینه تولید میگردد.
قدرت بازار خرید دام ...
135
جدول 2. سیستم معادلات حاشیه عمدهفروشی و عرضه گوشت گوسفند
معادله پارامتر ضریب خطای معیار
معادله حاشیه عمدهفروشی
λ
1 و علامت مثبت آن مبین / معادل با 1 (η ) کشش قیمتی عرضه گاو و گوساله
همجهت بودن رابطه بین قیمت گاو و گوساله و عرضه آن است؛ بنابراین هر گاه قیمت گاو و
گوساله 10 درصد تغییر کند، مقدار عرضه گاو و گوساله 11 درصد تغییر می کند . کشش
1- است ، لذا این نتیجه حاصل / منفی و برابر 76 ( l عرضه نسبت به قیمت یونجه خشک ( 1
می شود که واکنش عرضه کنندگان گاو و گوساله نسبت به قیمت یونجه خشک (نماینده ای از
قیمت خوراک دام) زیاد است و تغییر قیمت آن تأثیر زیادی در عرضه گاو و گوساله دارد.
اق تصاد کشاورزی و توسعه – سال شانزدهم، شماره 61
138
-0/ برابر با 97 (λ ) مقدارمتوسط وزنی تغییرات حدسی واحدهای کشتار گاو و گوساله
میباشد. چون مقدار متوسط وزنی تغییرات حدسی واحدها نزدیک به یک می باشد، بنابراین
واحدهای کشتار دام انتظار دارند تغییر در خرید نهادة ضروریشان (گاو و گوساله زنده ) به
در این قسمت نتیجه گیری می شود λ وسیله واکنش رقبایشان جبران شود . با توجه به مقدار
ام، به وسیله واکنش رقبای آن تقریباً جبران می گردد. i که تغییردرخرید نهادة اولیه توسط واحد
وجود تمرکز پایین در واحدهای کشتار گاو و گوساله منجر به ایجاد اثر قدرت بازاری
اندکی در بازار خرید نهاده اولیه شده است . اثر قدرت بازار در واحدهای کشتار گاو و گ وساله
0 براورد شد که مقدار آن حاکی از بی اهمیتی قدرت / در زمان خرید گاو و گوساله حدود 03
0- محاسبه / بازار در بازار خرید گاو و گوساله است . اثر کارایی هزینه در این واحدها 816
شده است . بنابراین تمرکز پایین در این واحدها منجر به کارایی هزینه گردیده است؛ به عبارت
دیگر وجود تمرکز به نسبت پایین (نبود تمرکز ) در واحدهای کشتار گاو و گوساله باعث
-0/ صرفهجویی در هزینه ها و بنابراین کاهش هزینه تولید شده است . اثر خالص برابر با 786
به دست آمد که نشان می دهد اث ر کارایی هزینه بر اثر قدرت بازار برتری دارد و منافع حاصل از
وجود کارایی هزینه، هزینه های ناشی از وجود قدرت بازار در این واحدها را می پوشاند . به
طور کلی با توجه به نتایج به دست آمده، مقدار اثر قدرت بازار در این واحدها بسیار پایین
می باشد و واحدهای کشتار گاو و گوساله قدرت چانه زنی در بازار نهاده اولیه را ندارند، لذا
این واحدها در بازار خرید نهاده اولیه قیمتپذیرند.
نتیجهگیری و پیشنهاد
عرضه گوشت قرمز اعم از دام بزرگ و کوچک با قیمت سرمزرعه دام زنده رابطه
مثبت و معنیداری دارد؛ لذا تصمیم گیری درباره تولید و عرضه با توجه به اطلاعات موجود از
قیمتهای نسبی محصول تولید شده و ق یمت نهاده علوفه به کار رفته در تولید صورت می گیرد .
البته به دلیل واکنش کم عرضه نسبت به قیمت، از طریق افزایش قیمت نمی توان انتظار افزایش
تولید قابل توجهی را داشت . نتایج اندازه گیری قدرت بازار در واحدهای کشتار دام (گوسفند،
قدرت بازار خرید دام ...
139
گاو و گوساله ) در بازار خرید دام ز نده (نهاده اولیه ) حاکی از این امر می باشد که اثر قدرت
0/ 0 و در بازار خرید گاو و گوساله 03 / بازار در این واحدها، در بازار خرید گوسفند 1356
است. با توجه به مقدار اثر قدرت بازار این نتیجه حاصل می شود که این واحدها قدرت اندکی
در بازار خرید دام زنده دارند و بنا براین به طور چشمگیر قادر به تعیین قیمت در این بازار
نیستند و یا به عبارتی در این بازار قیمت پذیرند. همچنین در این حالت اثر کارایی هزینه بیش از
اثر قدرت بازار به دست آمد، بنابراین هزینه های ناشی از وجود قدرت بازار در این واحدها به
طور کامل خنثی می شود. از این رو هزینه ای به مصرف کنندگان تحمیل نمی گردد و منفعت
اجتماعی نیز ایجاد میشود.
با توجه به نتایج مطالعه حاضر، افزایش چشمگیر قیمت در بازار گوشت قرمز استان
فارس ناشی از وجود قدرت بازار در بازار خرید نهاده اولیه نیست . در واقع افزایش قیمت
گوشت قرمز در بازار م تأثر از عوامل دیگری می باشد که بررسی آنها امری ضروری می باشد .
یکی از مسائل مرتبط با عرضه گوشت قرمز در کشور این است که هر چند در سالهای اخیر
شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز بوده ایم، اما با وجود اینکه بیشترین هزینه تولید گوشت قرمز
را دامدار متحمل شده همواره سهم ناچیزی از قیمت تمام شده گوشت قرمز به دست آورده
است. در این میان هم مصرف کننده و هم تولیدکننده متحمل ضرر شده اند . به بیان دیگر
کاهش قیمت خرید دام از دامدار و افزایش قیمت فروش گوشت به مصرف کننده باعث شده
است سود سرشاری نصیب عوامل واسطه شود . با توجه به اینکه یکی از اهداف برنامه چهارم
توسعه رساندن مصرف سرانه پروتئین از 22 گرم در روز به 29 گرم میباشد، در سالهای اخیر با
هدف دستیابی به خودکفایی و حمایت از تولید داخلی گوشت قرمز، دولت با اتخاذ سیاستهای
مختلف از جمله استفاده از موانع تعرفه ای، میزان واردات گوشت قرم ز را به مقدار ناچیزی
رسانده است . از سویی وابستگی نهاده های تولید محصولات دامی (از جمله جو و سویا ) به
واردات و افزایش قیمت جهانی این قبیل نهاده ها باعث شده است قیمت گوشت قرمز از یک
سیر صعودی برخوردار باشد (وزارت جهاد کشاورزی، 1385 )؛ اما دولت همواره از سیاست های
متناقضی استفاده کرده به طوری که به دنبال افزایش قیمت داخلی گوشت قرمز، به منظور تنظیم
اق تصاد کشاورزی و توسعه – سال شانزدهم، شماره 61
140
بازار و کنترل قیمت گوشت قرمز، اقدام به کاهش تعرفه های وارداتی این گوشت از 50 درصد
به 15 درصد نموده است (وزارت جهاد کشاورزی، 1385 ). هر چند این امر منجر به ترغیب
واردکنندگان گوشت قرمز می شود ولی از طرف دیگر با توجه به هزینه های بالای تولید این
گوشت، انگیزه تولید این محصول را در داخل کشور کاهش می دهد. از طرف دیگر به دلیل
عدم نظارت دستگاه های دولتی، خروج دام زنده به صورت قاچاق از کشور صورت می گیرد
که این امر خود منجر به کمبود گوشت در داخل و افزایش قیمت داخلی آن میگردد. به علاوه
مواردی همچون غیرفعال بودن حدود نیمی از واحدهای گوشتی، غیر صنعتی بودن اکثر
کشتارگاههای فعال و وجود دلالان و واسطه های متعدد به مشکلات بازار گوشت قرمز دامن
.( زده است (وزارت جهاد کشاورزی، 1385
با توجه به مطالب پیشگفته پیشنهادهای زیر ارائه می شود:
1. حمایت از دامدار داخلی به منظور افزایش عرضة داخلی دام صورت گیرد . در این
باره چون 80 درصد دامپروری ایران به صورت خرد، پراکنده و معیشتی است، بنابراین دولت با
حمایت از دامداران خرد می تواند امکان ایجاد اشتغال و درآمد را برای خانوار روستایی فراهم
کند.
2. عدم اطمینان و نوسانهای قیمت منجر به کاهش حساسیت تولیدکنندگان نسبت به
قیمت می شود، بنابراین افزایش سهم تولیدکننده از قیمت تمام شده و ایجاد انگیزه برای
تولیدکنندگان در بلندمدت امکان افزایش تولید و کاربرد بهتر منابع را در پی خواهد داشت.
3. وجود دلالان و واسطه ها باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای دامداران شده است .
دولت میتواند با تقویت تشکلهای تولیدی (تشکلهای صنفی تولیدکنندگان)، وظیفه
واسطه گری را به تولیدکنندگان واقعی بسپارد تا بدین ترتیب ضمن موازنه همیشگی بازار
توسط بخش خصوصی، واسطهها نیز حذف شوند.
4. مکانیزه کردن صنعت کشتار دام، به منظور افزایش کارایی هزینه و در نتیجه، کاهش
هزینههای تولید که در نهایت منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز می شود، امری ضروری
است.

حفظ بازارهای صادراتی دام زنده کلیک ها: 2
واردات گوشت گوسفندی در ازای صادرات دام زنده کلیک ها: 3
گبه؛ هنری برگرفته از دل طبیعت کلیک ها: 2
تبریز آماده پذیرایی از میهمانان «تبریز 2018» کلیک ها: 2
قانون وکیل دادگستری و قاضی در ایالات متحده‌ امـریکا‌ کلیک ها: 5
اهمیت مقام وکالت و نقش وکیل دادگستری کلیک ها: 7
اصفهان، ریشه ای عمیق دارد، عمیق و زنده کلیک ها: 5
بیوگرافی مالک کارخانه قالی سلیمان کلیک ها: 6
آثار تاریخی اصفهان کلیک ها: 11
توصیه های مهم به آپارتمان نشین ها

 


گوسفند زنده در تهران،بره فروشی و خرید دام زنده تهران

سازمان غذا و داروی آمریکا) )USDA عقیده دارد که تغذیه بهتر دام موجب ایجاد زمینه برای ظهور پتانسیل های آن می شود

گوسفند زنده تهران

ساختار ژنتیکی گاوها نقش مهمی در این موضوع دارد و واحدهای بسته بندی هم به طور کلی مایل به داشتن وزن های سنگین تر در لاشه ها هستند. شاید مهم ترین فاکتور آن باشد که تعداد زیاد گاوهای تغذیه شده با این روش ها که برای مبنای مقدار لاشه به فروش م یروند، نسبت به گاوهای زنده برتری داشته باشند، چرا که از نظر اقتصادی آن چه از درآمد نهایی باقی می ماند در مقایسه با دام زنده بهتر است. در حدود 75 درصد از گاو هایی که به حد کشتار م یرسند بر اساس قیمت لاشه آ نها نر خگذاری می شوند. چنین بازارهایی لاشه گرم را بهتر م یپسندند. تا رسیدن به حد نهایی دوره تغذیه، مقداری از وزن کلی دام کاهش می یابد، اما مجموعه لاشه در 60 روز آخر تا کشتار به 75 تا 90 درصد تقلیل می یابد. چنانچه گاوها 21 روز بیش از حد زمانی پایان وز نگیری تغذیه شوند و هزینه های روزانه تولید ثابت بماند، در صورتی که بر مبنای وزن لاشه فروخته شوند بیشتر سودآور خواهند بود تا بر مبنای وزن زنده به بازار عرضه شوند. چنانچه گاو سنگین تر شود، درصد وزن خالص آن نیز بیشتر خواهد شد. اگر یک گاو 700 پوندی )در حدود 350 کیلو( به کشتارگاه فرستاده شود در حدود 58 درصد لاشه خواهد داشت، اما یک گاو 1400 پوندی )در حدود 700 کیلو( 5/ 64 درصد لاشه خواهد داشت.شماره مرکز فروش گوسفند شرق تهران می توانید با شماره مرکز گوسفند زنده شرق تهران تماس بگیرید و گوسفند زنده و سالم خود را تحویل بگیرید. به این صورت می توانید هم در هزینه های خوراک و خرید گوشت صرفه جویی کنید و هم بعد از ذبح پشم گوسفند را فروخته و به این صورت مقداری از هزینه های خرید را با تهیه دام زنده جبران کنید.

به طور متوسط، گاوی که قرار داست براساس لاشه اش به بازار عرضه شود برای رسیدن به شرایط اقتصادی در مقایسه عرضه به صورت زنده باید 60 روز بیشتر تغذیه شود. به طور کلی لاشه سنگین تر برای جبران خسارات و کسری های مراکز بست هبندی مفیدتر است. اعتقاد عمومی برآن است که درک این موضوع برای مدیران دامداری ها در تشریح آن برای مصر فکنندگان مشکل ب هنظر می آید. البته، از جنبه دیگر، طولانی تر کردن زمان تغذیه می تواند به عنوان یک مسئولیت اقتصادی تلقی شود. در گا وهای پرواری، وزن زیاد لاشه در پاره ای موارد موجب محدودیت در تغذیه دا مها می شود که می توان آن را یک فاکتور منفی به حساب آورد. نگهداری گاوها تا حدود انتهای زمان پرورش، در پاره ای موارد به کاهش چنین مشکلاتی کمک م یکند. عوامل دیگری از قبیل ریسک از دست دادن دام ب هدلیل مر گومیر و همچنین تاثیر بر قیمت آن، م یتواند بر موضوعات اقتصادی تغذیه درازمدت آن اثر بگذارد. با این همه، در زمان افزایش مدت تغذیه و در صورتی که هدف عرضه دام براساس لاشه باشد، خسارات و کسورات شدید آن کاهش می یابد


کلاس های آموزشی آیلتس در اصفهان

آیلتس چیست؟ آزمون آیلتس پراستفاده ترین آزمون مهارت سنجی زبان انگلیسی است. در سال پیش دو میلیون آزمون آیلتس برگزار شده است

با آمدن کوید 19 خیلی چیزها تغییر کرد که یکی از آنها تشکیل کلاس ریاضی آنلاین بود. در کلاس ریاضی آنلاین معلم و شاگرد از هم دور هستند، گاهی بین آنها کیلومتر ها فاصله است و گاهی چند کوچه بین شاگردان و معلم ریاضی آنلاین فاصله است.کلاس ریاضی آنلاین فرصتی به وجود آورد تا تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان به شکل دیگری نیز خود را نشان دهد . زمان زیادی از آغاز پاندمی نگذشته بود که کلاس درس آنلاین در همه مقاطع شروع به فعالیت کردند . کلاس آنلاین ریاضی پنجم و ششم ،کلاس آنلاین ریاضی هفتم ،هشتم و نهم با سختی های زیادی تشکیل شدند و اکولرن مفتخر است به رفع اشکال ریاضی آنلاین دانش آموزان شهرهای اصفهان، تهران ،تبریز،بناب،کاشان ،عسلویه و .... کلاس آنلاین ریاضی فضایی را برای معلم ریاضی آنلاین به وجود آورد که فراتر از شهر و کشور خود با دانش آموزان دنیا در ارتباط باشد و اکولرن با تشکیل کلاس رفع اشکال ریاضی به صورت غیر حضوری توانست فراتر از فاصله ها حرکت کند و دنیا را از پشت رایانه به تماشا نشیند.

معلمان دلسوز اکولرن کلاس ریاضی آنلاین را به صورت تخصصی با استفاده از اپلیکیشن های موجود به خوبی برگزار می کنند و نتایج به دست آمده ،نتایج درخشانی است. معلم ریاضی آنلاین هزینه بیشتری به دلیل مصرف اینترنت از دانش آموزان درخواست نمی کند. تدریس ریاضی دبیرستان آنلاین نسبت به مقاطع دیگر تمرین بیشتری نیاز دارد و همکاری معلم و دانش آموز نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان دارد.


شرکت در آزمون آیلتس راهگشای فرصت های بسیاری است. مدرک آیلتس برای زندگی، تحصیل و کار در 135 کشور جهان به کار می آید. بیش از 8000 سازمان، شامل موسسات دولتی، آموزشی و شغلی - از جمله بیش از 3000 موسسه و دوره آموزشی در ایالات متحده آمریکا - پذیرای مدرک آیلتس هستند. همچنین مدرک آیلتس در کشورهایی که در امور مهاجرین از آن استفاده می کنند، تنها مدرک مورد قبول برای مهاجرت به حساب می آید.خدمات حسابداری کلیه فعالیت های مرتبط با امور مالی، حسابداری و مالیاتی را شامل می شود. برای انجام فرایند خدمات حسابداری توسط حسابدار در اصفهان باید در وهله نخست دفاتر مالی تکمیل شود.آموزش صفر تا صد حسابداری در بهترین آموزشگاه تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی

آزمون آیلتس طراحی شده است تا به شما کمک کند از زبان انگلیسی در زندگی جدید خود خارج از ایران استفاده کنید. در زمانی کمتر از سه ساعت، این آزمون مهارت‌های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و مکالمه می سنجد. بهترین روش برای سنجش مهارت‌های مکالمه، صحبت رو در روست و آیلتس یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌هایی است که از روش مکالمه رو در رو برای سنجش مهارت‌های ارتباطی استفاده می کند.

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی

آموزش آنلاین زبان انگلیسی با واتس اپ

آموزش آیلتس در اصفهان

 

این آزمون که توسط متخصصین آزمون های زبان  در سرتاسر جهان طراحی شده، به شما تصویری دقیق و عادلانه از مهارت های زبان انگلیسی تان می دهد


آموزشگاه تدریس خصوصی در اصفهان

 

 

کلاس ریاضی آنلاین

تدریس خصوصی ریاضی اصفهان

 

 

 

برای استفاده از امکانات آموزشی و شرکت در کلاس های خصوصی علاوه بر ثبت نام حضوری و تلفنی میتوانید به صورت آنلاین نیز ثبت نام نمایید

خدمات حسابداری کلیه فعالیت های مرتبط با امور مالی، حسابداری و مالیاتی را شامل می شود. برای انجام فرایند خدمات حسابداری توسط حسابدار در اصفهان باید در وهله نخست دفاتر مالی تکمیل شود.آموزش صفر تا صد حسابداری در بهترین آموزشگاه تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی