سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

الف) ماده مرکب اصلاح شدهتولید تراورتن مصنوعی 

ماده مرکب استفاده شده در تولید سنگ تراورتن مصنوعی از سه بخش زمینه، تقویت کننده و افزودنی ها تشکیل میشود که با اضافه شدن آب و اختلاط کامل مواد به یک سیال مناسب برای عملیات قالب گیری تبدیل می شود. این ماده مرکب ابداعی، یک ماده مرکب با زمینه سیمانی و فاز تقویت کننده رزین است که برای دستیابی به سایر خواص مورد انتظار ، مواد افزودنی با درصد مشخص به آن اضافه می شوند. سیمان زمینه در واقع سیمان سفید با درصد نرمی بالا بوده که طی انجام واکنش هیدراتاسیون باعث یکپارچه شدن ماده مرکب می شود . به منظور افزایش استحکام هر چه بیشتر سنگ از رزین پلی کربوکسیلات اتر به عنوان فاز تقویت کننده در ترکیب با سیمان استفاده می شود تا با انجام دادن واکنش پلیمریزاسیون علاوه بر افزایش استحکام سنگ، چقرمگی آن را هم افزایش دهد تا در اثر اعمال ضربه های ناخواسته در عملیات ساختمان سازی دچار شکست نشود . 

آنچه که در صنعت ساختمان سازی در مورد سنگ نماها از اهمیت زیادی برخوردار است ، خواص سطح سنگ از جمله ، صافی سطح ، سختی سطح و نفوذناپذیری سطح است. این خواص سطح را می توان با اضافه کردن مقدار مشخص مواد افزودنی به هنگام ترکیب مواد به میزان مورد نیاز بدست آورد . یکی از نقاط ضعف سنگ ترورتن طبیعی سختی پایین آن به دلیل ترکیب کلسیتی آن است که در تراورتن مصنوعی تولید شده با اضافه کردن ماده افزودنی سلیس با عیار بالای 96 درصد و دانه بندی 50 میکرون تا یک میلی متر ، به کلی برطرف شده است . همچنین برای افزایش نفوذناپذیری سنگ تراورتن مصنوعی از ماده واترپروف پودری در ترکیب مواد استفاده شده است  تا با کاهش چشمگیر نفوذ آب به درون سنگ از شوره زدن سنگ که مشکل اساسی سنگ های تراورتن است پیشگیری کند. سنگ تراورتن مرمریت گرانیت سنگ هایی که در کارخانه سنگ اصفهان به فروش می‌ رسند در انواع مختلف هستند

همانطور که ذکر آن رفت اساس تولید سنگ مصنوعی تراورتن قالب گیری تحت گرانش است ، این قید تحت گرانش که لازمه ایجاد جریان آرام برای آشکارسازی خطوط جریان و ایجاد طرح تراورتن طبیعی بر روی سنگ است سبب می شود تا امر قالب گیری به کندی صورت گیرد . هر چند اضافه کردن آب یک راه حل برای کاهش ویسکوزیته سیال مرکب بوده اما زمان خشک شدن و ماندن سنگ درون قالب ها را افزایش داده که سبب بالا رفتن هزینه تولید با هدر رفت زمان و کاهش تولید می شود . راه عملی استفاده شده برای افزایش سهولت قالب گیری و کاهش مصرف آب استفاده از پودر کربنات کلسیم مش هشتصد است که با ایجاد پیوستگی مواد در هنگام پر کردن قالب های سنگ مصنوعی ، قالب گیری را راحت تر می کند. حال که اجزای ماده مرکب ابداعی تشریح شد لازم است تا درصد اختلاط مواد را هم محاسبه کرد تا نقطه بهینه ای از استحکام ، چقرمگی و خواص سطح بدست آید که در ادامه و در بخش فرآیند ابتکاری تولید بیان می شود. 

ب) فرآیند تولید 

آماده سازی مواد در دو مرحله انجام می شود، نخست زمینه با مواد افزودنی با نسبت مشخص زیر به صورت خشک مخلوط می شوند. 

1- 25 درصد سیمان سفید 

2- 5% واترپروف پودری 

3- 20%پودر کربنات کلسیم مش هشتصد 

4- 50 %سیلیس با عیار بالای 96 % و با دانه بندی 50 میکرون الی یک میلی متر 

سپس در مرحله دوم فاز تقویت کننده و آب با درصد وزنی های زیر برای وزن کل مواد خشک ، محاسبه شده و به مواد اضافه می شود. 

1-یک درصد وزنی رزین پلی کربوکسیلات اتر 

2- 5/10 درصد وزنی آب 

در این مرحله لازم است تا مواد به خوبی مخلوط شده تا از تجمع فاز تقویت کننده در نقاط مختلف که  باعث کاهش چشمگیر استحکام می شود جلوگیری شود. 

پس از آماده شدن مواد ، رنگدانه مورد نظر را بر روی مواد ریخته و با کاردک و با لبه تیز آن مواد را می بریم تا پودر رنگ درون مواد قرار گیرد. باید دقت کرد که برش مواد با کاردک تنها در جهتی انجام شود که قرار است در آن جهت درون قالب ریخته شود. سپس با سرازیر کردن مواد به درون قالب به علت اختلاف نرخ کرنش برشی بین لایه های سیال و سیال و سیال و رنگ ، لایه های مواد بر روی هم لغزیده و خطوط جریان به خوبی آشکار می شوند که در واقع همان طرح سنگ تراورتن بوده که بر  روی ماده مرکب ایجاد می شود. در شکل 2 بلوک دیاگرام فرآیند تولید آورده شده است. 

نتایج و مزایای بدست آمده 

به طور کلی مزایای بدست آمده را می توان به صورت زیر بیان کرد. 

1- انطباق طرح ایجاد شده با نمونه واقعی 

2- خواص مکانیکی بالاتر از بسیاری از نمونه های طبیعی ، بطوریکه قابلیت استفاده به عنوان سنگ فرش ، جدول خیابان و پله را دارند. 

3- کاهش چشمگیر نقاط ضعیف سنگ در مقایسه با نمونه طبیعی با کاهش میزان و اندازه حفره ها 

4- تنوع نامحدود طرح و رنگ مطابق با نیاز مشتریان 

5- کاهش میزان جذب آب به داخل سازه با کاهش میزان حفره ها و روزنه ها 

6- قیمت پایین تر از محصولات طبیعی 

7- جلوگیری از تخریب محیط زیست با کاهش استخراج معادن 

8- حداقل پرت در تولید و بهره وری بسیار بالاتر نسبت به برش کوپ های معدنی تراورتن

 

انواع حفاظ پنجره ارزان در تهران

قیمت حفاظ آهنی پنجره

حفاظ سازی ساختمان در تهران

تولید کننده حفاظ درب اکاردونی

پشتیبانی سایت های حفاظ ساختمان

تولید کننده انواع حفاظ روی دیوار

نرده حفاظ بالکن و تراس

آشنایی با انواع حفاظ پنجره

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

فروش انواع نرده حفاظ آهنی تهران

فروشگاه محصولات ساختمانی

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران

بانک مشاغل آدینه سازان

تولیدی نرده حفاظ شاخ گوزنی در تهران

حفاظ بالکن در طرح های زیبا