سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

صادرات خرمای پیارم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، سعید مدرس گفت: از ابتدای سال تاکنون 460 تن خرمای پیارم، مرغوبترین و گرانترین خرمای جهان به خارج از کشور صادر شده است. خرمای پیارم که به خرمای شکلاتی معروف است به علت خشک بودن و قابلیت نگهداری طولانی مدت طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

خرمای زاهدی     خرمای کبکاب     شکلات خرما.     قند خرما.      خمیر خرما



همچنین این شرکت محصولات خود را با بسته بندی های زیبا و بهداشتی به مصرف کننده و صادرکنندگان خرما عرضه میکند.

کارگاه نبات سازی اصفهان

تولید انواع پولک و نبات های فوق العاده خوشمزه و بهداشتی در طرح ها و ابعاد مختلف در شهر زیبای اصفهان به وفور به چشم می خورد. تولیدی نبات اصفهان در اصفهان گویای این مسئله است که شهر اصفهان حرف اول را در فروش نبات اصفهان می زند.

خرما

 تولید انواع خرمای زاهدی، مضافتی ، آلویی و خرما پیارم ، صادرات خرما به سراسر دنیا

خرما عمده ای بم ، مرغوب ترین رطب مضافتی بم ، خمیر خرما و حلوای خرما

مدرس افزود: سطح زیر کشت، بازاریابی مناسب و کیفیت بسته بندی علت افزایش صادرات خرمای پیارم است. از دو هزار و 500 هکتار نخلستان‌های پیارم در حاجی آباد 70 درصد آن معادل شش هزار تن سالانه صادر می شود. خرمای پیارم هرمزگان به امارات متحده عربی، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، روسیه، ارمنستان، تاجکستان و آسیای مرکزی صادر می شود.

وی عنوان کرد: شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان با داشتن آب و هوای گرم و خشک، تنها منطقه کشت پیارم در ایران و هرمزگان است. در هرمزگان 50 رقم خرما تولید می شود که 10 نوع مرداسنگ، زرد، مضافتی، کریته، خنیزی، آل مهتری، زرک، خاصویی، هلیلی و پیارم آن صادراتی است. ایران بعد از کشور تونس دومین صادر کننده خرما در جهان است.

به گفته وی، هرمزگان با برداشت سالانه 148 هزار تن خرما از 38 هزار هکتار مقام چهارم تولید و مقام سوم سطح زیر کشت در صادرات خرمای پیارم  را دارد. برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز می شود و با برداشت پیارم در آبانماه پایان می یابد. سرانه مصرف خرما در کشور 12 کیلوگرم، در هرمزگان 14 و در جهان 10 کیلوگرم است.